برند رولربلید Rollerblade

معرفی برند رولربلید

معرفی برند رولربلید (Rollerblade)

در آغاز این مقاله لازم است یادآور شویم که ورزش پرهیجان اسکیت برای بسیاری از افراد صرفا یک ورزش یا بازی نیست. برای عده ای، اسکیت تبدیل حرکات بدن به شادابی و فروغ ذهن است. برای بسیاری دیگر تپش قلب و تحریک احساسات است که می تواند از بوی آسفالت نشات بگیرد. اما عده ای دیگر را باید فراتر از گروه های مذکور دانست چرا که برای این گروه، راندمان چرخ های اسکیت رولربلید (Rollerblade) موسیقی ای می باشد که دیگران از شنیدن آن عاجزند. برند رولربلید یکی از معتبرترین برند های تولید اسکیت و لوازم جانبی در دنیا است. در این مقاله قصد داریم به معرفی این برند و تاریخچه آن بپردازیم.

فهرست مطالب

معرفی برند رولربلید

تاریخچه رولربلید (Rollerblade)

کلمه Rollerblade از ترکیب دو کلمه Roller و blade، حاصل شده است. نکته جالب در مورد ترکیب این دو این است که این دو کلمه با هم تناقض دارند؛ چرا که معنی Roller چرخ دار می باشد و معنی blade تیغه اسکیت روی یخ می باشد! بنابراین با پشت سر هم قراردادن ترجمه فارسی این دو کلمه این تناقض آشکار می شود. اما با نگاهی به گذشته و تاریخچه اسکیت می توان این تناقض مفهومی را به شکلی ملموس متوجه شد. همان گونه که مستحضرید، شروع اسکیت با اسکیت روی یخ بوده است. پس از تلاش های بسیاری از مبتکرین که در مقاله تاریخچه اسکیت در جهان به شیوه تغییر و تکامل آن اشاره شده است، اسکیت های چرخدار به مرور زمان ابداع، تکمیل و به کار گرفته شده اند.

در ابتدا در کشورهای برف خیز و سرد اروپایی، اسکیت روی یخ جهت تردد و جابه جایی اختراع شد که در تاریخ مدون، تاریخچه اسکیت حدود 300 سال ذکر شده است، اما با توجه به شکل گیری و موارد بسیار دیگری می توان گفت اسکیت روی یخ بیش از سه هزار سال قدمت دارد.

به طور خلاصه می توان گفت، پس از ابداع اسکیت روی یخ، اسکیت های چرخ دار و سپس اسکیت های آیس به شکل این لاین یا خطی اختراع شده اند؛ در ادامه اسکیت های جدید را اسکیت رولربلید یا بلید چرخ دار می گفته اند. رولربلید (Rollerblade) در ابتدا، عنوان یکی از رشته های اسکیت نیز بوده است اما بعدها عنوان این رشته به رولر اسکیت تغییر یافت و رولربلید (Rollerblade) فقط نام یک برند اسکیت ماند. در ادامه به تشریح و توضیح نام تجاری رولربلید پرداخته می شود.

بیشتر بخوانید: بلبرینگ سرامیک چیست؟

معرفی برند رولربلید

رولربلید (Rollerblade) عنوان تجاری اسکیت‌های خطی یا اینلاین می باشد که متعلق به نوردیکا، بخشی از گروه Tecnica از Giavera del Montello ،Treviso، ایتالیا است. شرکت مذکور توسط اسکات اولسون (متولد 1960 میلادی) و برنان اولسون (متولد 1964 میلادی) در مینیاپولیس با عنوان ورزش های نوآورانه شروع به کار کرد. این شرکت پس از فروش توسط اسکات و برنان، عنوان های متفاوتی را در سال های پس از آن دارا بود. در ابتدا عناوین Rollerblade Inc را دارا بود. با گذشت زمان بین Benetton Group و Nordica و Tecnica تغییر یافت.

خرید انواع محصولات رولربلید (Rollerblade)

امتیاز این مطلب:

3.7/5

اشتراک گذاری این مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!