تاریخچه اسکیت

تاریخچه اسکیت در جهان

تاریخچه اسکیت در جهان به سال 1763 باز میگردد. مخترع کفش اسکیت جان ژوزف مرلین (Jan Joseph Merlin) متولد هفدهم سپتامبر 1735 (میلادی) می باشد؛ ژوزف که ملیتی بلژیکی داشته است در سال 1763 میلادی، اختراع کفش اسکیت را به نام خود ثبت کرده است. جان ژوزف مرلین در اسکیت بر روی یخ، خیلی خوب اسکیت می کرد و برای رفع مشکل فصل های گرم، به دنبال راهی بود که اسکیتش کارایی داشته باشد و بتواند از در تابستان نیز از آن استفاده کند. با توجه به تخصص ژوزف که در رشته مکانیک مشغول بود، خیلی زود توانست اختراع خاص و هیجان انگیز خود را با اضافه کردن چرخ به اسکیت های رایج آن زمان به ثبت برساند. اختراع مرلین اسکیتی غلتکی خطی بود. نقصی که اسکیت اختراع شده مرلین داشت این بود که راهی برای متوقف کردن و یا تغییر مسیر آن، وجود نداشت. در یکی مهمانی در لندن که این مخترع اسکت قصد حضور در آن را داشت و برای رفتن به این مهمانی از کفش های اسکیت خود استفاده کرد، در هنگام ورود به این مهمانی با آیینه ای بسیار بزرگ و گران قیمت برخورد نمود که نتیجه این تصادف خورد و نابود شدن آیینه مذکور و ناامیدی وی از اسکیت خود ساخته بود.

تاریخچه ورزش اسکیت در جهان

پس از راه گشایی مرلین در ساخت اسکیت چرخ دار، به مرور و با گذشت زمان در طی سال های بسیار در کشورهای مختلف جهان به ویژه فرانسه، انگلیس و آمریکا تغییراتی جهت کارایی بهتر و بیشتر کفش اسکیت مرلین انجام گرفت. با توجه به امکانات و شرایط هر یک سعی داشتند با افزودن یا کاستن بخشی از کفش اسکیت های با چرخ خطی، آن را کامل تر کنند.

موسیو پتیبلد از کشور فرانسه در راستای اختراع کفش اسکیت تلاش بسیاری داشت که 57 سال پس از ثبت مرلین توانست کفش اسکیت خود را به ثبت برساند. این مخترع فرانسوی مدعی بود که کفش اسکیت طراحی و ساخته شده توسط وی می تواند برای تمامی حرکات پاتیناژ مورد استفاده قرار گیرد و برای این حرکات مناسب است. اما در مرحله اجرا مشخص شد که واقعیت خلاف ادعای وی است و این کفش اسکیت نمی تواند گزینه مناسبی برای حرکات پاتیناژ باشد یا بسیار سخت می شود از آن برای این حرکات بهره برد.

همگام با افزایش اجتماع اسکیت در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، ورزش هایی که با اسکیت مرتبط بودند گسترش پیدا کرد. با گسترش ورزش های مرتبط با اسکیت در طی چند دهه، نهایتا در سال 1980 میلادی دو آمریکایی که اسکات و برنان اولسن نام داشتند و در رشته ورزشی هاکی فعال بودند، توانستند نخستین کفش اسکیت به شکل امروزی را بسازند. نام گذاری رولربلید (Rollerblade) نیز توسط این دو بر کفش های اسکیت اختراعی انجام گرفت. با توجه به رشته تخصصی ورزشی این دو مخترع، کفش اسکیت ساخته شده توسط آنها مشابه کفش های اسکیت هاکی بود. با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، کفش های اسکیت نیز با پیشرفت های بسیار نهایتا به شکل امروزی خود درآمدند. حال که با تاریخچه اسکیت و نوع اختراع و تغییرات آن در جهان آشنا شدید توصیه می کنیم با مطالعه دیگر مقالات سایت اطلاعات خود درباره ورزش اسکیت را بالاتر نیز ببرید.

اسکات اولسن
  • Khosrow
  • شهریور 31, 1400
  • 102 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!