تفاوت اسکیت کودکان و بزرگسالان

تفاوت اسکیت کودکان و بزرگسالان

اسکیت بچه گانه با اسکیت بزرگسال چه تفاوتی دارد؟ آیا تفاوت فقط در سایز این دو است؟ کیفیت کدام یک بالاتر است؟ سوالاتی از این قبیل، ذهن افراد را قبل از خرید درگیر می کند. با ما همراه باشید که در ادامه در این باره صحبت خواهد شد و در پایان شما با خواندن این مقاله، به راحتی می توانید با اطمینان خاطر به خرید اسکیت بچه گانه یا بزرگسالان بپردازید. مشاوره رایگان آشا اسپورت، الزامی برای خرید از ما برای شما عزیزان ایجاد نمی کند.
اسکیت بچه گانه همان طور که از اسم آن پیداست اسکیتی است که برای کودکان و نوجوانان طراحی و ساخته شده است. تفاوت اسکیت بچگانه و اسکیت بزرگسال در این است که اسکیت بچه گانه دارای سایز متغیر است یعنی سایز آن با شاسی که در کنار کفش اسکیت قرار داده شده می تواند بزرگ تر و یا کوچک تر شود؛ بنابراین با کمک این شاسی می توان اسکیت را به تناسب افزایش سایز پای فرد اسکیت سوار تا 3 الی 5 سایز (تغییر سایز اسکیت متغیر بستگی به کفش مدل اسکیت دارد) بزرگ تر کرد.

اسکیت سایز متغیر
اسکیت سایز ثابت

اگر دقت کرده باشید، سایز اسکیت های بچگانه را این گونه می نویسند: 27-30 یا 28-32. این اعداد نشان‌دهنده این است که اسکیت متغیر در اعداد بین سایز ابتدایی یعنی عدد کوچک تر و اعداد بزرگ تر یعنی بیشترین سایزی که آن اسکیت می تواند داشته باشد قابل تغییر است. نکته قابل توجه در هنگام خرید اسکیت بچگانه این است که اسکیت متغیر نباید از پای فرزند شما کوچک تر باشد، به بیان دیگر اسکیت متغیری که تهیه می کنید، عدد کوچک تر درج شده بر روی آن از سایز پای فرزند شما کوچک تر باشد و آن را مدنظر قرار دید؛ یعنی هر چه عدد کوچک تر به سایز پای فرزند شما نزدیک تر باشد، امکان استفاده بیشتری از آن اسکیت متغیر را خواهید داشت.

در ادامه بخوانید: تجهیزات ضروری ورزش اسکیت

 حال سوالی که برای والدین ممکن است پیش آید این است که اگر بزرگ تر باشد ایرادی دارد؟

هنگام خرید اسکیت بچه گانه یا اسکیت کودکان بهتر است سایز پای کودک اولین سایز اسکیت متغیر باشد یعنی اگر سایز پای کودک ۲۸ بود بهتر است اسکیت متغیری که تهیه می کند سایز ۲۸ تا ۳۲ ویا ۲۹ تا ۳۳ باشد و نباید بزرگ تر از 29 (یعنی تا یک سایز بزرگ تر مشکلی ایجاد نخواهد کرد) و یا کوچک تر از ۲۸ باشد.

اسکیت های بزرگسال نیز همان طور که از اسم آنها مشخص است مناسب جوانان و بزرگسالان است. سایز این اسکیت ها ثابت و یا دو سایز هستند چراکه این اسکیت ها برای افرادی طراحی و ساخته شده که سایز پای آن ها ثابت بوده و دیگر رشد نخواهد کرد. این اسکیت ها دیگر بزرگ تر نخواهند شد و همان طور که گفته شد سایز ثابت دارند.

 با توجه به توضیحاتی که بالاتر ارائه شد، تفاوت اصلی اسکیت کودکان و اسکیت های بزرگسال در متغیر بودن و تک سایز بودن آنهاست از طرفی می توان به این نکته نیز اشاره کرد که اسکیت های تک سایز از مقاوت و طول عمر بیشتری نسبت به اسکیت های متغیر برخوردار هستند.

اما بعضی از نوجوانان از جثه و سایز پای بزرگی برخوردار می باشند و دیگر سایز پای آن ها رشد نخواهد کرد. هنگام خرید برای آن ها هم کفش متغیر وجود دارد و هم کفش تک سایز. این نوجوانان بهتر است کفش اسکیت بزرگسالان را تهیه کنند چرا که این مدل اسکیت ها، استحکام و طول عمر بیشتری نسبت به کفش اسکیت بچگانه دارند.

در پایان مجددا یادآور می شوم که با وجود دانستن تمام این نکات، باز هم برای اطمینان بیشتر می توانید از مشاوره و خدمات رایگان سایت آشا اسپورت استفاده کنید و با خاطری آسوده از خرید خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!