قطعات و اجزای تشکیل دهنده اسکیت

اجزای تشکیل دهنده کفش اسکیت

اجزای تشکیل دهنده کفش اسکیت

اجزای تشکیل دهنده اسکیت یا قطعات اسکیت چه در بخش تفریحی ( اسکیت دخترانه ، اسکیت پسرانه ، اسکیت تک سایز و اسکیت متغیر ) و چه در بخش اسکیت حرفه ای و تخصصی در رشته های مختلف از نظر ظاهری با هم متفاوت هستند اما اجزای تشکیل دهنده همه آن ها یکسان است و تفاوت در ظاهر و کارایی آنهاست. اجزای تشکیل دهنده کفش اسکیت در تمام مدل ها و رشته ها شامل بوت یا کفش اسکیت، تیغه یا فریم اسکیت ،چرخ ، بلبرینگ و بوش می باشد. که در ادامه به تک تک آنها به صورت مختصر اشاره شده و در تصاویر آنها را به نمایش می کشیم.

کفش یا بوت اسکیت (Boot)

اولین جز از اجزای تشکیل دهنده و یا قطعات اسکیت بوت یا کفش آن می باشد. کفش اسکیت یا بوت بخشی از اسکیت است که پای اسکیت سوار در آن قرار گرفته و با استفاده از بند و فیکس به بهترین نحو در آن فیت می شود حال در رشته های مختلف اسکیت جنس و ظاهر آن بخاطر کارایی آن متفاوت می باشد. کفش یا بوت اسکیت در دو حالت کلی به سافت و هارد تقسیم می شوند. بوت هارد از جنس پلاستیک فشرده و یا کربن (در اسکیت های سرعت و برخی مدل های فری استایل) ساخته شده است. بوت سافت اما از جنس فوم فشرده و پارچه تولید شده است. هز کدام از این دو مدل بوت دارای نقاط ضعف و قوت خود هستند که به صورت کامل تر می توانید در مقاله ” اسکیت هارد یا سافت؟ ” مطالعه نمایید.

کفش یا بوت اسکیت

فریم یا تیغه اسکیت (Frame)

فریم یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده کفش اسکیت است.  تیغه یا فریم دومین جز از قطعات اسکیت است که به بررسی آن می پردازیم. فریم یا تیغه به وسیله چند پیج به بوت اسکیت متصل می شود، از سوی دیگر چرخ های اسکیت نیز به فریم متصل می گرددند به همین دلیل فریم به نوعی راه ارتباطی بوت با چرخ ها می باشد. فریم ها از دو جنس آلومینیوم و پلاستیک ساخته می شوند. 

فریم های پلاستیکی به علت سبک وزن بودن کودکان بیشتر در محصولات کودکان به کار می رود در حالی که بیشتر محصولات بزرگسالان داری فریم آلومینیومی می باشند. به این نکته توجه نمایید که اگر فرزند شما سنگین وزن می باشد حتما اسکیتی تهیه نمایید که دارای فریم آلومینیومی است زیرا ممکن است در بلند مدت فریم های پلاستیکی به علت وزن بالا دچار آسیب شوند. این تیغه ها نیز به نسبت کارایی آن ها در رشته های مختلف ورزش اسکیت از نظر جنس و ظاهر تفاوت دارند.

فریم اسکیت

بیشتر بخوانید:  تجهیزات ضروری اسکیت

بلبرینگ (Bearing)

بلبرینگ ها از مهم ترین قطعات اسکیت هستند. اگر تمام اجزای تشکیل دهنده اسکیت بهترین کیفیت ممکن را داشته باشند اما بلبرینگ ها بی کیفیت باشند حرکت اسکیت با مشکل روبرو می شود. بلبرینگ ها به نوعی مسئول حرکت و سرعت اسکیت هستند. بلبرینگ ها قطعات کوچکی هستند که در داخل چرخ اسکیت قرار می گیرند. هرچه بلبرینگ با کیفیت تر باشد چرخش چرخ های اسکیت روان تر و بهتر خواهد بود و ر نتیجه سرعت و قدرت مانور نیز بالا خواهد رفت. لازم به ذکر است که هر چرخ شامل دو عدد بلبرینگ می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصولات می توانید مقاله ” بلبرینگ اسکیت ” را در قسمت مقالات سایت مطالعه نمایید.

بلبرینگ اسکیت

بوش (Spacer)

وسیله ای کوچک که در بین دو بلبرینگ داخل چرخ قرار میگیرد که در بهتر چرخیدن چرخ ها کمک میکند.

بوش اسکیت

چرخ اسکیت (Wheels)

چرخ های اسکیت آخرین جز از اجزای تشکیل دهنده اسکیت هستند. چرخ های اسکیت بعد از نصب بلبرینگ و بوش بر روی آن به تیغه و یا فریم نصب شده و محل اتصال اسکیت با زمین می باشد. تمامی قطعات اسکیت در قبل به آن ها اشاره کردیم دارای طول عمر بسیار زیادی می باشند در حالی که چرخ ها لوازم مصرفی هستند. بسته به اندازه استفاده و نوع استفاده ممکن است سالی یک بار نیاز به تعویض چرخ ها داشته باشید زیرا بر اثر اصطکاک با زمین ساییده می شوند. البته چرخ ها دارای سختی های مختلفی هستند. سختی چرخ ها برای هر محصول در فروشگاه آشا اسپورت در قسمت ویژگی های هر محصول در صفحه محصول قابل مشاهده است. چرخ های اسکیت دارای سایز ها و سختی های مختلفی می باشند که اسکیت سوار به تناسب نیاز خود نسبت به رشته ورزشی از آنها استفاده می نماید.

خرید انواع لوازم جانبی اسکیت

امتیاز این مطلب:

5/5

اشتراک گذاری این مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!