مزایای ورزش اسکیت

مزایای ورزش اسکیت

در این مقاله سعی کردیم که مزایای ورزش اسکیت را در 7 بخش بصورت مفید و مختصر برای شما علاقه مندان به این رشته ورزشی جذاب بیان کنیم.

داشتن مزایای ورزش های هوازی 

از فواید ورزش اسکیت میتوان به افزایش ضربان قلب، عملکرد و افزایش حجم شش ها اشاره کرد. شما می توانید با اسکیت کردن بر روی شیب با شدت بیشتر و هم چنین اسکیت سواری اینتروال مزایای هوازی این ورزش را افزایش دهید. تمرینات هوازی باعث بهبود سیستم قلبی و عروقی می شوند و خطر بیماری های قلبی، سکته و فشار خون بالا را نیز کاهش می دهند.

ایجاد مزیت ورزش های بی هوازی

اسکیت سواری ، هم چنین مزایای بی هوازی از قبیل تقویت عضلات و کشش در عضلات را نیز دارد. در طول تمرینات اسکیت ، عضلات پایین تنه، هسته مرکزی بدن CORE و حتی عضلات بالاتنه نیز درگیر هستند. در هنگام اسکیت کردن با گام های بلند ، حفظ وضعیت (تعادل) بدن و تاب دادن دست ها، کل بدن از مزایای عضلانی این ورزش بهره مند می شود.

بهبود تعادل پویا، هماهنگی و چابکی

اسکیت سواری ارتباط مستقیمی با تعادل پویا و یا تعادل در حال حرکت دارد. با شروع تمرینات پایه اسکیت تا انجام تمرینات پیشرفته آن مانند اسکیت رو به عقب، چرخش کراس اوور، هاکی، اسکیت اگرسیو و حتی یوگا اسکیت، فاکتورهای تعادل، هماهنگی و چابکی شما، به چالش کشیده می شود.

افزایش قدرت عضلات مرکزی CORE

عضلات ثبات هسته ای، شکمی و بازکننده در طول تمرینات اسکیت درگیر هستند. با هر حرکت فشار پا و سر خوردن، عضلات هسته ای فعال می شوند تا از کل بدن شما برای داشتن ثبات و تعادل پویا حمایت کنند. عضلات قوی CORE (عضلات پسچرال، شکمی و راست کننده ستون فقرات) کمک می کنند که حرکات یک اسکیت سوار با تجربه ساده به نظر برسد.

تناسب وزن

یکی از مهم ترین فواید ورزش اسکیت تناسب وزن است. اسکیت کردن با سرعت 10 مایل بر ساعت (16.01 کیلومتر بر ساعت)، 6 کالری در هر دقیقه یا 360 کالری را در هر ساعت می سوزاند. هم چنین به عنوان مزیت مضاعف، چربی ها را به عضله تبدیل می کند. بنابراین اسکیت سوار هر چه سریع تر اسکیت سواری کند، کالری بیشتری در هر دقیقه می سوزاند.

ورزشی با آسیب کمتر

در حالی که اسکیت کردن ورزشی بر پایه تحمل وزن بدن است اما باعث بالا بردن تراکم استخوان ها می شود. فشار و سر خوردن ملایم آن، حداقل ضربه و فشار را بر روی مفاصل دارد.

افزایش اعتماد به نفس

احتمالاً بزرگ ترین مزیت تناسب اندام ورزش اسکیت سرگرم کننده بودن آن است و در هنگام مقابله با چالش های جدید تناسب اندام، حس موفقیت را به شما می دهد. تعداد زیادی رویداد اسکیتی شامل مسابقه ها، تورها و شب های اسکیت محلی در کشور برگزار می شود که می توان در آنها شرکت کرد، سرگرم شوید و از تناسب اندامتان لذت ببرید!

اسکیت آموزشی کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!