اسکیت هارد یا سافت

اسکیت هارد یا سافت

اسکیت هارد یا سافت

اسکیت هارد یا سافت

سافت یا هارد بودن ابتدایی ترین نوع دسته بندی اسکیت ها می باشد. اسکیت ها از لحاظ نوع بوت یا کفش به دو دسته بند کلی اسکیت هارد یا اسکیت سافت تقسیم می شوند. در زمان خرید اسکیت بچه گانه  و یا در هنگام صحبت کردن با مربی های اسکیت قطعا این اصطلاح اسکیت هارد و اسکیت سافت به گوش شما خواهد خورد. اولین سوالی که به ذهن هر شخصی خطور می کند تفاوت اسکیت هارد و سافت است. از آنجا که شما برای داشتن انتخابی درست نیازمند داشتن اطلاعات کافی هستید در اینجا توضیحاتی درباره این دو مورد خدمت شما ارائه داده می شود.

منظور از سافت و هارد بودن یک اسکیت جنس و سختی بدنه ( کفش ) آن می باشد. اسکیت هارد به اسکیتی گفته می شود که دارای بدنه سخت است و کفش آن اصولا از پلاستیک فشرده و یا کربن ساخته میشود. اسکیت سافت نیز به اسکیتی گفته می شود که دارای بدنه نرم است و  کفش آن از پارچه و فوم ساخته می شود.

حال شاید برای شما سوال ایجاد شود که کدام یک از این دو مدل مناسب تر است ؟  در جواب به این سوال میتوان گفت که هرکدام ویژگی های خاص دارند که در زیر به این ویژگی ها اشاره می شود و انتخاب درست زمانی صورت میگرد که شما بسته به هدف و فعالیتی که میخواهید انجام دهید بین این دو گزینه اسکیتی مناسب شرایط خود انتخاب کنید. تفاوت های ذکر شده در تصویر زیر پاسخگوی بسیاری از سوالات است.

فهرست مطالب

ویژگی های اسکیت سافت (Soft) :

  • تهویه هوای بهتر به دلیل داشتن بدنه درست شده از تور و پارچه و فوم
  • وزن کمتر به دلیل کمتر به کار رفتن پلاستیک فشرده و کمتر بودن وزن پارچه و تور بکار رفته نسبت به پلاستیک
  • حالت کتانی فرم اسکیت که باعث ایجاد حس راحتی و نرمی در اسکیت سوار می شود.
اسکیت سافت

ویژگی های اسکیت هارد (Molded) :

  • حمایت و ساپورت بیشتر پای اسکیت سوار به دلیل داشتن بدنه ای ساخته شده از پلاستیک فشرده یا کربن
  • بازدهی بیشتر به دلیل انتقال بیشتر انرژی به چرخ ها و کنترل بیشتر
  • همه کاره بودن اسکیت به دلیل تغییر مکان تیغه اسکیت و قالب پا بودن کامل آن

پس از درک تفاوت اسکیت هارد و سافت در اینجا شاید این سوال پیش بیاید که کدام یک از این اسکیت ها مناسب مبتدی می باشد؟ در جواب به این سوال می توان گفت اگر فرد نوآموز دارای وزن زیاد است و از تعادل کمی نیز برخوردار است بهتر از نمونه های هارد استفاده کند ولی اگر فرد از تعادل خوبی برخوردار است و وزن زیادی ندارد میتواند از اسکیت سافت استفاده کند.

لازم به ذکر است اسکیت با بدنه هارد به دلیل ساخته شدن از پلاستیک فشرده و مستحکم از طول عمر و دوام بیشتری نسبت به اسکیت هارد برخوردار است. با توضیحات کاملی که در بالا درباره اسکیت سافت و هارد داده شد شما میتوانید انتخاب درست و مناسبی در هنگام خرید داشته باشید. اسکیت هارد یا سافت ؟

این مورد فراموش نشود هر دو اسکیت، از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و شما با در نظر گرفتن شرایط و هدف خود میتوانید انتخابی درست داشته باشید لازم به ذکر است شما می توانید در آشا اسپورت از مشاوره آنلاین استفاده کنید و از  نظرات کارشناس فروش سایت نیز استفاده کنید.

اسکیت هارد یا سافت

امتیاز این مطلب:

5/5

اشتراک گذاری این مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!